طرح آماده

طرح‌ها و خاطراتی که می تواند مورد استفاده "فرهنگیان" قرار گیرد

طرح آماده

طرح‌ها و خاطراتی که می تواند مورد استفاده "فرهنگیان" قرار گیرد

دفاتر خبر شهرستان ها درگاهی برای فیلتر اخبار شهرستان ها!

ساعت حدود 12 یکی از روزهای اردیبهشت

برای آشنایی با دفتر خبر اقلید به بلوار شریعتی مراجعه کردم، در بسته بود، زنگ زدم، خبری نشد

به شماره همراهی که برروی بنر دفتر اقلید بود تماس گرفتم، خانمی جواب داد، شماره مسئول دفتر را خواستم، با توضیحی مختصر شماره آقای رحیمی را در اختیارم قرار داد

ساعت حدود14

آقای رحیمی مسئول دفتر خبر اقلید مشغول تهیه گزارشی از شروع ماه مبارک رمضان در اقلید بودند و پس فردا را برای ملاقات حضوری تعیین کردند

ساعت حدود12(روز موعود)

ساعت حدود 11 صبح برای ملاقات مسئول دفتر خبر اقلید به دفتر خبر در بلوار شریعتی مراجعه کردم، کسی در را باز نکرد، مشهدی قدم، نانوای معروف محله گفت: "نیست"، ناکهان سمندی سفید دم درب دفتر ایستاد، امیدوار شدم، خود آقای رحیمی بودند مسئول دفتر خبر شهرستان اقلید، جوانی حدود35ساله، خود را معرفی کردم و به دنبال او که به سرعت به داخل رفت راه افتادم

خانه ای 3 یا 4 خوابه، موکت شده، صندلی های مرتب جلو تلویزیون، دوربین حرفه ای روی سنگ اپن آشپزخانه، دو کامپیوتر و پرینتر، حکایت از این می داد اینجا دفتر خبری است!

آقای رحیمی که عجله داشت را به حرف گرفتم، و از دفتر خبر شهرستان #اقلید پرسیدم، او که گویی مرا جوان جویای شغلی یافته بود گفت همه اعضای دفتر به صورت افتخاری کار می کنند، گفت یکی از ما کارگر است و دیگری کشاورز

گفتم در موسسه فیلمسازی در تهران شاغل هستم، کمی گاردش باز شد و البته همچنان عجله داشت برای تایپ صورت جلسه‌ای که گویی در فرمانداری داشته است

گفتم اگر  در موضوعات نماز جمعه کار کنید ما برای پخش حمایت می کنیم

گفت در شبکه مجازی پخش می کنید؟ گفتم نه از طریق رابط هایمان در #تلویزیون پخش می کنیم

گفت رابطان باید قوی باشد

گفتم قوی هست، با مسئولین طرح و برنامه شبکه های 2 ، 1 و افق آشنایی داریم

گفت باید رئیس شبکه آشنا باشید که پخش شود....گاردش دوباره بسته شده بود

گفتم اصلا شما طرح مستند با موضوع نمازجمعه بنویسید دفتر خودمان برای ساخت حمایت مالی می کند

کمی نرم شد، اما همچنان عجله داشت

گفت شماره ات را بده، شماره ام را با اشتیاق دادم و از او خداحافظی کردم

در مسیر منزل گفتم چقدر خوب شد از این به بعد حداقل یک فیلمساز در اقلید میشناسم که موضوعات بومی-ملی را به او پیشنهاد دهم

.

.

دو ماه گذشته است و خبری از تماس آقای خبرنگار نشد.

بعدا از دوستی شنیدم پول خبرنگارها را در خیلی از شهرها #فرمانداری می دهد و فیلتر خبری شهرستان در واقع نماینده مسئولین اجرایی شهرستان هست

با این اوصاف باید درک کرد که چرا اخبار مهم شهرستان که عمدتا مسائل چالشی مربوط به دستگاه های دولتیست نباید کمترین درزی به بیرون کند، چرا که پول خبرنگار #افتخاری شهرستان را آقای فرماندار می دهد!

 

#زمین_سبزه‌وار #پروژه_20ساله #کارخانه‌جات_تعطیل #دانشگاه_آزاد

 

 

  • رضا مسعودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی